Woningbedrijf Velsen
‘’Iets dat goed is, ga je niet veranderen.’’
Toen Jan Hinloopen, directievoerder bij Woningbedrijf Velsen, in 2000 bij de organisatie kwam werken, was Bruynzeel Keukens al keukenleverancier. ‘’Tot op de dag van vandaag werken we nog samen. Een klant maken is niet moeilijk, een klant houden wel. De medewerkers van Bruynzeel werken niet op basis van korte termijn, maar onderhouden een duurzame relatie. Ze zetten net dat stapje extra voor je. Ik ben er al 19 jaar zeer tevreden over.’’
Iedere wijk heeft haar eigen verhaal
Jan kent de wijken en huizen op zijn duimpje: ‘’Het zijn er meer dan 7000, maar iedere wijk heeft haar eigen verhaal. We zijn als Woningbedrijf Velsen nauw betrokken bij de woningen en huurders. Een vraagstuk dat op dit moment speelt en dat we ook in de toekomst nog meer voorbij zien komen, is wat te doen met de naoorlogse woningen?
In de Tweede Wereldoorlog zijn veel woningen platgebombardeerd. Tijdens de wederopbouw zijn er veel portiekwoningen gebouwd. We zijn erg kritisch ten opzichte van onze bestaande woningen: het is belangrijk dat onze huurders een hoog woongenot ervaren. Veel van de naoorlogse woningen worden momenteel gerenoveerd of helemaal gesloopt, waarna we een nieuwe wijk of appartementencomplex bouwen. Zo zorgen we ervoor dat we op het moment dat we een gebouw gaan renoveren, bewoners geherhuisvest worden. Soms blijven bewoners in de nieuwe woning gehuisvest, maar anderen willen graag terug naar het gebouw waar ze eerst woonden. Ook dat faciliteren we dan. Wanneer zo’n woning nieuw is gebouwd, krijgen bewoners keuzemogelijkheden om de woning meer eigen te maken. Zo kunnen ze bij Bruynzeel Keukens een andere kleur voor de keuken kiezen. Of kunnen ze hun keukenpakket uitbreiden met bijvoorbeeld apparatuur of meer kasten.
In de bouw van nieuwe woningen houden we ook rekening met de doelgroep die erin komt te wonen. Zo hebben gezinnen weer andere wensen dan bijvoorbeeld senioren. We kijken goed naar de wensen van huurders en richten onze woningen daar op in.’’
Service als speerpunt in de samenwerking
‘’Met de samenwerking tussen Woningbedrijf Velsen en Bruynzeel Keukens, zit het wel goed. Ik geloof dat alle keukenmerken goede, kwalitatieve keukens kunnen leveren, maar het gaat mij ook om de mensen die erachter zitten. Daar geloof ik in. De mensen maken het merk. De accountmanagers waar ik in de afgelopen jaren mee heb gewerkt, Patrick Ott en Raimond Uitenbroek, delen de passie voor het vak. En ze komen hun afspraken na.
Jan Hinloopen:
‘’Doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Dat is belangrijk. Daar hoef ik me bij de mensen van Bruynzeel geen zorgen over te maken, dat zit wel goed.’’
‘’Een speerpunt in de samenwerking is voor mij de service: hoe ga je met elkaar om? En kun je op elkaar aan? In onze samenwerking met Bruynzeel ervaar ik een hoge mate van oplossingsgerichtheid. Meestal gaat alles goed, maar het kan wel eens voorkomen dat er dingen anders gaan dan gepland. Hoe ga je daar als keukenleverancier mee om? Er wordt vanuit Bruynzeel direct gekeken hoe het opgelost kan worden. Er wordt nooit moeilijk gedaan, nee eerst wordt het opgelost. Want uiteindelijk doen ze het niet alleen voor ons, maar ook echt voor onze huurders."
Jan Hinloopen:
‘’Niet alleen de accountmanagers, maar ook de andere betrokkenen vanuit Bruynzeel denken enorm mee met de eindgebruiker van de keuken. Zoals de projectleider op de bouw. Maar ook de adviseurs en klantenservice. Ze zitten er echt bovenop om te zorgen dat alles goed verloopt en onze huurders netjes te woord worden gestaan als zij Bruynzeel nodig hebben.’’
Een mooi voorbeeld is een huurder die keuzemogelijkheden had en op het allerlaatste moment de keuken toch nog wilde aanpassen. De materialen waren al besteld, maar toch werd er door de mensen van Bruynzeel alles uit de kast gehaald om de huurder zo goed mogelijk te helpen. Er werden toch nog nieuwe onderdelen besteld, verdere afspraken met ons en de huurder gemaakt en uiteindelijk werd het toch maar mooi geregeld. Dat is net dat stapje extra.
Een echte Bruynzeel ambassadeur
Jan noemt zichzelf een echte Bruynzeel ambassadeur. ‘’Zodra we weer aan de slag gaan met nieuwe projecten en er een keuze gemaakt moet worden voor een keukenleverancier, gaat mijn voorkeur direct naar Bruynzeel. Dit komt door alle ervaringen van de afgelopen jaren. Het is ook gewoon gemakkelijk om dezelfde keukenleverancier aan te houden: als er eens iets met een keuken is, dan weet je dat je makkelijk een onderdeel kan aanvragen. Uiteindelijk wordt samen met mijn collega's van Woningbedrijf Velsen beslist met welke keukenleverancier wij de samenwerking aan gaan.’’
Een van de ruimtes binnen het kantoor van Woningbedrijf Velsen is ingericht met Bruynzeel stalen. ‘’Zo kunnen huurders bij ons al keuzes maken voor kleuren, deuren en aanrechtbladen. Het is voor huurders mogelijk om in een van de Bruynzeel winkels een afspraak te maken met een adviseur. Ook daarin faciliteert de keukenleverancier.’’ aldus Jan.
Jan Hinloopen:
‘’Ik ben eens op bezoek geweest in de fabriek in Bergen op Zoom. Erg interessant om te zien hoe de keukens gemaakt worden. Ik hou van het Nederlands fabricaat. Het is erg gaaf om te zien hoe de producten in Nederland gemaakt worden én concurrerend zijn.’’
‘’Bruynzeel kent een mooie geschiedenis. In mijn eigen woning stond nog een originele Piet Zwart keuken uit de jaren ’30 van de vorige eeuw. Deze heb ik er heel voorzichtig uitgehaald. Hij staat nu als museumstuk in een van de Bruynzeel winkels.’’
36 verschillende keukens
‘’Een mooi voorbeeld van een project dat onlangs is opgeleverd, is de Noostraat. Dit was een renovatieproject. De schil van de woningen is blijven staan, maar verder is alles opnieuw opgebouwd. Het pand bevat moderne liften en een mooie galerij aan de achterkant. De woningen waren echt verouderd, maar zijn nu weer gloednieuw.
Van de 84 originele bewoners, keerden er maar liefst 36 terug naar de gerenoveerde woningen. Zij kregen allemaal de mogelijkheid om keuzes te maken voor de keuken op het gebied van kleur, deur, keukenblad en greep. Het resultaat was 36 totaal verschillende keukens, elk passend bij de bewoner van de woning.
Bruynzeel kijkt verder dan de standaardmogelijkheden. Ze denken mee en luisteren naar de klant. Bij een ander project, het Nieuwe Vroeger, hebben we helemaal uitgepakt wanneer het ging om keuzemogelijkheden. Zo hebben we de bewoners uitgenodigd in een kerkje in Oud IJmuiden en dit kerkje ingericht als showroom. Vanuit Bruynzeel waren er een aantal adviseurs aanwezig die op locatie de keuzegesprekken met de huurders voerden. Ook dat is weer het stapje extra waardoor we het nog beter maken voor eindgebruikers van de keuken. En natuurlijk…. stond ook in dat kerkje een Bruynzeel Keuken!
Benieuwd wat Bruynzeel voor uw project kan betekenen? Neem voor meer informatie contact op met één van onze accountmanagers.